۲۵ هزار تن شن و نمک برای یخ زدایی محورهای لرستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عارف امرایی در جلسه برنامه‌ریزی عملیات راهداری زمستانی که با هدف هماهنگی و ارتقای ایمنی راه‌های بین استانی و مقاطع مرزی استان‌های همجوار اصفهان اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با برخورداری از ۳۵۰ نفر نیروی راهدار و تجهیز ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما و راهداری زمستانی می‌رود. 

معاون راهداری لرستان با بیان اینکه در سنوات قبل تعامل خوبی بین استان‌های اصفهان و لرستان در راهداری زمستانی وجود داشته و دارد، خاطرنشان کرد: لرستان دارای دو مرز مشترک با استان اصفهان است که در محور اصلی الیگودرز _ داران در ۶ کیلومتری این مرز با وجود راهدارخانه چمن سلطان مشکل خاصی در راهداری زمستانی وجود ندارد، مرز دیگر در محور روستایی فرهه قرار دارد که خوشبختانه درخصوص نقطه دوم نیز تعامل خوبی برقرار است.

امرایی اضافه کرد: خوشبختانه در بحث ایمنی سفر و راهداری زمستانی هماهنگی خوبی بین راهداری، پلیس و دستگاه‌های امدادی برقرار است و امیدواریم با تداوم همکاری ها شاهد تردد ایمن برای هموطنان گرامی در محورهای کشور باشیم.

سرهنگ مصطفی دالوند رئیس پلیس راه لرستان نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان، گفت: استان دارای ۴ گردنه مهم برفگیر مرزی با استان‌های دیگر است که تاکنون در بحث تردد زمستانی همکاری خوبی بین استان‌ها وجود داشته است اما می‌طلبد راهداری و پلیس راه استان مرکزی درخصوص مدیریت تردد گردنه زالیان در فصل سرما و اعلام انسدادها هماهنگی بیشتری داشته باشند تا بتوان خدمات مطلوبتری ارائه کرد.

وی همچنین به منظور ساماندهی و مدیریت تانکرهای حامل فرآورده‌های خطرناک خواستار حضور متولی تانکرهای مورد اشاره در استان شد.