۲۶ روستای پلدختر برق‌رسانی شدند

محمدطاها متش‌پور، مدیر شرکت توزیع برق پلدختر اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط جدید به طول خطوط برق شهرستان اضافه شد و ۴۲ دستگاه پست هوایی جدید در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث و وارد مدار شدند تا ظرفیت شبکه افزایش چشمگیری پیدا کند.

به گزارش ایسنا متش‌پور افزود: این پست‌ها عمدتاً در مناطق روستایی چم مهر، سراب حمام، منطقه روستایی پاعلم و کرکی، مناطق روستایی واشیان و تخت چان، مناطق روستایی بابازید تا مورانی و روستاهای بخش معمولان، قلعه نصیر و زیودار نصب شدند. در بخش اصلاح و بهینه‌سازی هشت پست هوایی افزایش ظرفیت شدند تا علاوه بر بهبود ضعف ولتاژ شبکه، ظرفیت شبکه ارتقاء یابد.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت برق‌رسانی روستایی در شش ماه گذشته روستاهای وران ماهور (۳ روستا)، سه داران (۲ روستا)، درکی، مادرمهرگان و بن عباس صحرایی عملیات برق‌رسانی آن‌ها به اتمام رسید و کار برق‌رسانی به روستاهای منطقه تخت چان که شامل ۱۸ روستاست در یک منطقه صعب‌العبور به طول ۲۰ کیلومتر در دست اقدام است تا ساکنین این مناطق بعد از سال‌ها از نعمت برق برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر جدید با توان‌های مختلف در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شهری و روستایی شهرستان پلدختر نصب شد؛ این چراغ‌ها به‌منظور تأمین روشنایی مطلوب کوچه‌ها، خیابان‌ها و گذرگاه‌ها در سطح شهرستان نصب شدند تا امنیت خاطر و رضایت همشهریان بیش‌ازپیش حاصل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینهٔ بهره‌برداری طی شش ماه گذشته اقدامات چشمگیری در شهرستان پلدختر انجام شد، یادآور شد: در این مدت در زمینهٔ تجهیزات مـانوری ۱۱ دستگاه سکسیونر موتوردار، ۱۷ دستگاه سکشنلایزر ۳ سری جداساز جدید بر روی فیدرهای موجود شهرستان پلدختر نصب شد تا در این زمینه قدرت مانور شبکه‌های فشار متوسط بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

وی گفت: در نیمه نخست سال یک فیدر جدید بنام جایدر از پست فوق توزیع شهید کائیدی وارد مدار شد تا ضمن کاهش بار فیدر پر مصرف سراب حمام وضعیت فیدرهای ضلع غربی شهر پلدختر که در سیلاب سال گذشته آسیب دیده بودند بهبود یافته پایدارتر شود. اداره بهره‌برداری با برنامه‌ریزی‌های انجام داده ۲۷۰ کیلومتر خط فشار متوسط، ۴۷ کیلومتر خط فشار ضعیف و ۱۲۸ پست توزیع هوایی را تعمیر اساسی کرد تا هم پیک بار تابستان، پاییز و زمستان پیش رو وضعیت شبکه‌ها و خطوط برق‌رسانی ارتقاء یافته برق پایدار و مطمئنی تحویل مشترکین شود.