واگذاری ۳۴۲ واحد مسکونی شهر جدید ایوانکی در بهار ۱۴۰۰

مدیرعامل شهر جدید ایوانکی از برنامه ریزی برای واگذاری ۳۴۲ واحد مسکونی به متقاضیان سکونت در این شهر جدید در ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رضا مومنی، مدیرعامل شهر جدید ایوانکی در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار سمنان از پروژه های این شهر جدید اظهار کرد: تاکنون سه هزار هکتار اراضی بلامانع برای شهر جدید ایوانکی به ثبت رسیده است.

وی از پیش بینی احداث ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای این شهر جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی برای واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی ثبت نام کردند. از این تعداد ۹۹۶ نفر واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۵۷۲ نفر نسبت به تکمیل ثبت نام و واریز وجه اقدام کردند.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی واحدهای مسکونی در شهر جدید ایوانکی خبر داد و گفت: از ابتدای سال آینده، واگذاری ۳۴۲ واحد مسکونی به متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مومنی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان افزود: تاکنون با مشکلی در بحث تامین آب مواجه نبودیم اما نیاز است تا با وجود واحد های قبلی و اضافه شدن واحد های جدید، مدرسه، کلانتری و مسجد، تامین آب مورد توجه قرار داشته باشد.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در شهر جدید ایوانکی، ساخت و استقرار بالغ بر ۱۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: در افق بلند مدت برای این شهر، سکونت حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است که نیاز است آب شُرب این شهر نیز بر اساس این نیازسنجی و در راستای افق بلند مدت آن، طراحی، تامین و اجرا شود.

وی با بیان‌ اینکه‌ تامین‌آب شُرب ایوانکی و شهر جدید ایوانکی به عنوان یک‌ مطالبه مردمی باید رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: طی جلسه ای با حضور مدیران آب و فاضلاب استان در محل فرمانداری، ابعاد این‌ مطالبه مردمی بررسی و دستورات لازم برای تحقق آن صادر گردد.

فخری ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های فرماندار شهرستان گرمسار در خصوص موارد و مسائل شهرستان، افزود: امروز همچنین ‌مشکلات شهرداری های ایوانکی، گرمسار و سرمایه گذاران و شهرک صنعتی ایوانکی بررسی و تهمیدات لازم اتخاذ گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مطالبه شهرداری گرمسار از راه و شهرسازی استان از محل ۱۰ درصد سهم شهرداری ها از دیگر مسائل مطرح شده در نشست بررسی مشکلات شهر جدید ایوانکی بوده تصریح کرد: شهرداری گرمسار در کمترین زمان ممکن زمین های در دسترس را شناسایی و به راه و شهرسازی استان اعلام، راه و شهرسازی استان نیز نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری گرمسار در قالب واگذاری زمین اقدام‌کند.