مشارکت شهرداری مشهد در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی با زیربنای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: از مجموع فعالیت‌های اقتصادی توانستیم بیش از ۱۰هزار جای خودرو برای شهر تامین کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی حاتمی اظهار کرد: شهرداری مشهد، در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی مشارکت داشته است که زیربنای این پروژه‌ها بیش از ۲ میلیون و۴۰۰ هزار مترمربع است.

وی افزود: از این تعداد ۲۱ پروژه با بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا شامل هفت مجموعه تجاری، دو مجموعه خدماتی، چهار مجموعه مسکن ارزان قیمت و هشت مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی به بهره برداری رسیده است که از این مشارکت‌ها بیش از ۶۵۰۰ جای پارک عمومی استحصال شده و اکنون در حال بهره برداری است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در کنار پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۱۵ پروژه مشارکتی دیگر شامل پنج پروژه تجاری، سه مجموعه مسکونی و اداری، سه مجموعه مسکونی ارزان قیمت و سه مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی نیز با زیربنای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این مجموعه‌ها نیز سه هزار و ۶۰۰ جای پارک استحصال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع فعالیت‌های اقتصادی توانسته‌ایم بیش از ۱۰ هزار جای خودرو برای شهر تأمین کنیم، اظهارکرد: پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد طی سال‌های گذشته ۲ بار به صورت پیمانکاری عرضه شد که به دلایل اینکه شرایط مناسب نبود مشارکت کننده نداشت، لذا شهرداری با تغییر زیربناها و با کمک کمیسیون ماده پنج به طرحی رسید که هم توجیه اقتصادی دارد و هم پارکینگ مورد نیاز میدان شهدا را تأمین مالی می‌کند.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: پارکینگ توحید در پنج طبقه پارکینگ زیر سطحی عمومی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع و ۲ طبقه پارکینگ زیر سطحی اختصاصی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و ۶۵ هزار مترمربع فضای تجاری، مسکونی و اقامتی با اعتباری بالغ بر ۶۳۴ میلیارد تومان احداث خواهد شد که سهم الشرکه شهرداری که ۳۰ درصد و به مبلغ بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان است ابتدا از محل پارکینگ عمومی این مجموعه تأمین می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده سرمایه گذار متعهد شده ظرف ۱۴ ماه پارکینگ‌های عمومی مجموعه توحید را احداث و به شهرداری مشهد تحویل نماید که امیدواریم بهره برداری از این پارکینگ باعث رونق بخشی به پروژه میدان شهدا شود.