آغاز برداشت تصاویر 360 درجه از معابر منتخب در اهواز

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فاوا شهرداری اهواز؛ رئیس سازمان فاوا شهرداری اهواز گفت: بر اساس برنامه ریزی واحد GIS این سازمان با تفاهمات به عمل آمده با شرکت مجری طرح ملی نقشه نشان، برداشت تصاویر سراسرنما (نمایش تصاویر به صورت 360 درجه) معابر منتخب کلانشهر اهواز آغاز شد.

سید محمد پژوهیده در ادامه افزود: غنی سازی لایه های اطلاعات مکانی کلانشهر اهواز و توسعه سرویسهای نوین مبتنی بر این بستر، از سیاستهای اصلی سازمان فاوا در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور است که طبق مطالعات و برنامه ریزی انجام شده به صورت مرحله به مرحله در دست اقدام، پیشرفت، تکمیل و ارائه می باشد که خروجی هر مرحله جهت بهره برداری در اختیار شهروندان، دانشگاهها، مراکز دانش بنیان و بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فاوا در پایان گفت: در این سامانه تصاویر سراسر نما (پانوراما) معابر شهر اهواز با نمایش 360 درجه با جزئیات دقیق ارائه می گردد که می تواند در حوزه های مختلف فنی و مهندسی، حمل و نقل، زیباسازی، گردشگری، تورهای مجازی، راهنمای شهری و مدیریت بحران مورد استفاده بگیرد.

در این پروژه، برداشت تصاویر توسط دوربینهای پیشرفته و به روز انجام می گردد که دارای فناوری استفاده شده در برداشت تصاویر شرکت های مطرح روز دنیا میباشند. نگارشهای تخصصی این تصاویر، پس از برداشت و پردازش، از طریق سرویسهای سامانه زیر ساخت اطلاعات مکانی شهرداری اهواز آماده ارائه به متقاضیان خواهد بود و نگارشهای عمومی آنها نیز در نقشه شهر اهواز و نقشه ملی نشان به شهروندان و بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.