بهره مندی شهروندان شاهین‌دژی از تخفیف ۳۵ درصدی عوارض شهرداری

شهردار شاهین‌دژ گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، شهروندان شاهین‌دژی از تخفیف ۳۵ درصدی عوارض شهرداری با هدف تشویق و ترغیب برای ساخت و ساز و پرداخت مطالبات خود بهره‌مند می‌شوند.

به نقل از ایرنا، رسول منفرد افزود: به استناد ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید و در اجرای بند ۵ مصوبه ۱۲ شورای اسلامی شهر و تأییدیه آن از سوی کمیته تطبیق فرمانداری، با اعمال کاهش ۳۵ درصدی بدون احتساب جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰، هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی و کسب و پیشه موافقت و مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: صدور پروانه های ساختمانی، اضافه اشکوب، اصلاح و توسعه بنا، تخریب و نوسازی، اصلاح پروانه املاک بقایی، تمدید پروانه ساختمانی و صدور مجوز پروانه هایی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده و موفق به احداث بنا و اخذ پایان کار نشده اند، شامل تخفیفات ۳۵ درصدی خواهند شد.

شهردار شاهین‌دژ با بیان اینکه تخفیفات تا پایان سال اعمال خواهند شد، اضافه ‌کرد: اعمال این تخفیف فرصتی تشویقی برای شهروندان است تا از فرصت ایام پایانی سال استفاده کرده و حق و حقوق شهرداری را به ویژه عوارض سالانه را پرداخت کنند. پرداخت به موقع عوارض سالانه از سوی شهروندان می‌تواند شهرداری را در اجرای بهتر طرح‌های عمرانی و خدماتی یاری دهد.

وی استقبال مردم را از این طرح در از ابتدای ماه جاری تاکنون مطلوب ارزیابی و توصیه کرد: شهروندان از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

عوارض یکی از مهمترین درآمدهای شهرداری‌ها است؛ بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که در نهایت در همان شهر که عوارض پرداخت می‌شود هزینه می‌گردد.