رشد ۵۰۰ درصدی خرید اینترنتی در خراسان شمالی

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا، خرید های اینترنتی به شدت افزایش یافت به طوری که در سال 99 خرید اینترنتی 548 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، علی اکبر خانی، مدیرکل پست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا، در ماهیت پست، تغییر چشمگیری ایجاد شده است، اظهار داشت: از سال گذشته حجم محصولاتی که وارد شبکه پستی شده است، بیشتر به صورت بسته و امانت پستی است.

وی با اشاره به اینکه در سال 99 رشد 97 درصدی در ارسال بسته های پستی ایجاد شد، ادامه داد: این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری، رشد 25 درصدی در ارسال بسته های پستی را داشته ایم.
خانی با بیان اینکه با شیوع کرونا، خرید های اینترنتی به شدت افزایش یافت، اضافه کرد: پس از شیوع کرونا مردم کالاهای مورد نیاز را به صورت اینترنتی خرید کردند به طوری در سال 99 در مقایسه با سال 98 ارسال بسته های اینترنتی از استان خراسان شمالی به سایر استان ها، 548 درصد رشد داشته است و در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد در ارسال بسته های اینترنتی از داخل استان داریم.

وی یاداور شد: خریدهای اینترنتی که هم استانی ها از خارج استان داشته اند در سال 99 در مقایسه با سال قبل 61 درصد و در 6 ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته 5.7 درصد رشد داشته است که این آمارها نشان دهنده ترافیک بسته های ارسالی است.

خانی بیان داشت: در سال 99 تعداد91 هزار خرید اینترنتی وارد استان شده است ودر همان سال نیز تعداد 11هزار و745 بسته خرید اینترنتی از خراسان شمالی به سایر نقاط کشور ارسال شده که این آمار در سال 98 تنها یک هزار و 812 بسته خرید اینترنتی ارسالی می باشد.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا، حجم بسته های پستی افزایش پیدا کرده است، گفت: در این ایام کارکنان اداره پست برخلاف بسیاری از ادارات که از مرخصی های قانونی برخوردار بودند، به صورت کامل پای کار بودند، زیرا یک روز تعطیلی در پست برابر با رسوب مرسوله و جبران سخت است.

مدیرکل اداره پست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورتی که ترافیک بسته های ارسالی بالا باشد، برای جلوگیری از رسوب بسته ها، در ایام تعطیل هم کار توزیع و ارسال انجام می شود.