کاهش ۷۰ درصدی فعالیت اتوبوس‌های درون شهری سنندج

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: فعالیت اتوبوس‌های درون شهری در سطح شهر نسبت به ایام قبل از شیوع کرونا ۷۰ درصد کاهش داشته است.


به نقل از ایمنا، امیر جمشیدنژاد با تشریح فعالیت اتوبوس‌های درون شهری در ایام قبل از شیوع کرونا گفت: در سال ۹۸ قبل از شیوع ویروس کرونا ۷۰ دستگاه اتوبوس دولتی و خصوصی روزانه نزدیک به ۳۵ هزار نفر مسافر را جابه جا می‌کرد.

وی در ادامه افزود: در سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد اتوبوس فعال در سطح شهر از ۷۰ دستگاه به ۱۰ دستگاه کاهش پیدا کرد به طوری که روزانه چهار هزار نفر مسافر جا به جا می‌شدند. رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج درباره فعالیت اتوبوس‌ها در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل روزانه حدود ۹ هزار نفر مسافر جابه جا می‌کنند.

وی با بیان اینکه جابه جایی روزانه از ۳۵ هزار نفر مسافر به حدود ۹ هزار نفر کاهش پیدا کرد، گفت: فعالیت اتوبوس‌های درون شهری در سطح شهر سنندج نسبت به ایام قبل از شیوع کرونا تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد.

جمشیدنژاد تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به رانندگان اتوبوس‌ها دو مرحله بسته‌های معیشتی به آن‌ها واگذار شده است.وی همچنین با اشاره به پرداخت اعتبار ۵۳۰ میلیون تومانی به رانندگان ادامه داد: این مبلغ با عنوان یارانه بلیط مسافر به رانندگی که در ایام کرونا فعالیت داشته اند پرداخت شده است.