۷۲ درصد مصوبات سفر معاون وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

️استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۲ درصد مصوبات سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به این استان اجرایی و محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اقبال عباسی در دهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر بابک دین‌پرست به چهارمحال و بختیاری در شهریور ماه سال‌جاری ۲۵ مصوبه برای توسعه اقتصادی و رفع مشکل صنایع و بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری استان مصوب شده بود که از این تعداد تاکنون ۱۸ مصوبه برابر با ۷۲ درصد اجرایی شده و یا در حال اجراست.

عباسی تصریح کرد: هفت مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است اما دستورات لازم برای اجرای سریع‌تر این مصوبات به مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولیان امر صادر شده است. در ۲سال اخیر، دولت و بخش خصوصی همکاری‌های مطلوب و موثری با یکدیگر داشته‌اند که منجر به توسعه و ارتقا جایگاه اقتصادی این استان شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در این استان از سوی دولت تامین و به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود. سرمایه‌گذاران حق فروش این زمین‌ها را به افراد دیگر ندارند و زمین همچنان متعلق به دولت است و تنها می‌توانند با سرمایه‌گذاران دیگر مشارکت کنند.

عباسی به سودآوری، اشتغال‌زایی بالا و میزان سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی اشاره و تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان هر چه سریع‌تر فراهم و برای جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه تلاش شود.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری و سایر مسوولان مرتبط برای راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به لزوم پاسخ‌گویی استعلام‌های مربوط به سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در مدت ۲ هفته اشاره و تصریح کرد: در صورت پاسخ ندادن دستگاه‌های اجرایی استان به استعلام‌ها در این مدت، پاسخ استعلام مربوطه مثبت تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: پیگیری‌هایی برای سپردن اختیارات سهم آب چهارمحال و بختیاری از زاینده‌رود به خود استان انجام شده که امید است با سپردن این اختیار به استان بتوان نسبت به بهره‌مندی مطلوب‌تر از این سهم و استفاده از آن در طرح‌های نیازمند تامین آب اقدام کرد.

وی با اشاره به آلایندگی بالای برخی واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری مانند کارخانه خمیرمایه گفت: میزان پیشرفت کاهش و رفع آلایندگی این واحد تولیدی تا سه نشست بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری و در صورت رفع نشدن آن نسبت به تعطیلی این کارخانه اقدام شود.