شهرداری‌های کشور جهت انتشار اوراق مشارکت سال ۹۹ معرفی شدند

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: شهرداری‌های کشور جهت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ طرح‌های حمل‌ونقل شهری شهرداری‌ها معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ دکتر مسعود نصرتی با اعلام خبر فوق گفت: هرساله در قانون بودجه سنواتی، ردیفی برای کمک به شهرداری‌ها از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی‌شده است که این مهم به استناد بند "د" تبصره (5) قانون بودجه سال 1399 کل کشور انجام می‌پذیرد و اقدامات لازم در این خصوص متمرکز در سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور صورت می‌گیرد. پس از دریافت درخواست شهرداری‌ها و بررسی تخصصی و فنی طرح توجیهی پروژه‌ها، مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری تعیین و معرفی شهرداری‌ها توسط وزیر محترم کشور به بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا تعدادی از شهرداری‌ها برای استفاده از اعتبارات اوراق مشارکت سال 1399، با امضاء وزیر محترم کشور، به بانک مرکزی معرفی‌شده‌اند که شهرداری‌های معرفی‌شده برای طرح توسعه قطار شهری و مترو، شامل شهرداری‌های مشهد به میزان 5هزار میلیارد ریال، شهرداری تهران به میزان 15هزار میلیارد ریال، شهرداری شیراز به میزان 4هزار میلیارد ریال و شهرداری کرج به میزان 4هزار میلیارد ریال می‌باشند. همچنین برای طرح توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری‌های‌ مشهد به میزان 2هزار میلیارد ریال، شهرداری تهران به میزان 4هزار و پانصد میلیارد ریال و شهرداری شهرکرد به میزان 500 میلیارد ریال اقدام شد.

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در بند "د" تبصره (5) قانون بودجه سال 1399، دولت با متعهد نمودن خود به بازپرداخت 50درصد اصل و سود اوراق طرح‌های حمل‌ونقلی، کمک مالی دولت به شهرداری‌ها را پیش بینی نموده است که امید است با تسریع سازمان برنامه و بودجه کشور در صدور تعهد 50درصد اوراق شهرداری‌های معرفی‌شده، انتشار و فروش اوراق مشارکت پروژه‌های زیربنایی شهرداری‌ها هرچه زودتر محقق گردد و با بهبود حمل‌ونقل عمومی کلانشهرهای کشور، ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان عزیزمان صورت پذیرد.