اژدهای چند سر بوی بد تهران

رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران را به اژدهایی چند سر تشبیه کرد که هر سال، سر جدیدی به آن اضافه می‌شود و با تذکر به شهرداری تهران گفت: یکی از معاونت‌های شهرداری به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع شود.

به گزارش ایرنا، سید آرش حسینی میلانی در دویست و پنجاهمین و یکمین جلسه شورا، در تذکری به شهرداری تهران درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح پایتخت، تصریح کرد: انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران حاکی از یک معضل محیط‌زیستی نوپدید در شهر است که می‌توان آن را به اژدهایی چند سر تشبیه کرد که هر سال، سر جدیدی به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه از فاضلاب، مرکاپتان، آزادکوه و مازوت‌سوزی صنایع تاکنون سخن گفته شده ولی هنوز پهلوانان شهر موفق به هدف قرار دادن اژدها نشده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف ذاتی دستگاه‌های مختلف در زمینه رفع مشکل، لازم است با هدف‌گذاری و زمان‌بندی موضوع به صورت جدی از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداری پیگیری شود. به شهرداری تهران تذکر می‌دهم یکی از معاونت‌های شهرداری به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع در شهرداری مشخص شود.

عضو شورای تهران تاکید کرد: شهرداری به صورت شفاف و رسمی، نتایج پیگیری‌ها و پایش‌های سال گذشته منتشر و در اختیار افکارعمومی و مراکز تخصصی قرار دهد و سازمان مدیریت پسماند نیز در اسرع وقت ایستگاه پایش کیفیت هوا و بو را در آرادکوه راه‌اندازی و گزارش رسمی از اقدامات انجام شده جهت بهبود فرآیندهای پردازش منتشر کند.

وی در تذکر دیگری به شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: یکی از عوامل موثر نیز ورود فاضلاب به آب و کانال‌های سطحی در شهر است که در این ارتباط به شرکت آب و فاضلاب استان تهران تذکر می‌دهم.

وی تاکید کرد: این شرکت در اسرع وقت برنامه اجرایی خود را برای رفع مشکل انفصال حدود ۴۰۰ نقطه در شبکه فاضلاب را تهیه و به شورای شهر ارسال کند.