دسترسی بیش از 151 روستای استان به خدمات نوین ارتباطی در نه ماهه اخیر

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در گزارشی از وضعیت ارتباطی استان گفت: در تمامی شاخص های ارتباطی در سال 1400 نسبت به نه ماه گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، سید امیررضا عابدینی سرپرست اداره کل ارتباطات این استان، به نتیجه بخش بودن تقویت زیرساخت های ارتباطی در نه ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: پیگیری طرح اتصال روستاها به اینترنت پر سرعت باعث روشن شدن 43 سایت ارتباطی اپراتور دوم و 15 سایت اپراتور اول در نه ماه اخیر در استان شد.

وی افزود: در همین راستا در این مدت 116 روستا تحت پوشش خدمات ارتباطی اپراتور دوم قرار گرفتند و 35 روستا نیز به خدمات صوت و اینترنت اپراتور اول همراه کشور دسترسی پیدا کردند.

سرپرست ICT استان اظهار کرد: تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه نیز از یک میلیون و 143 هزار مشترک در سه ماهه سوم سال 1399، به بیش از یک میلیون و 174 هزار مشترک تا سه ماهه دوم سال 1400رسیده است، که این افزایش تعداد مشترکین در این بازه یک ساله منجر به رشد ضریب نفوذ از 151 درصد به 155 درصد شده است.

وی همچنین از افزایش ضریب نفوذ اینترنت در استان از 92.87 در آذرماه سال گذشته، به 103.27 درصد در شهریور سال جاری خبر داد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه یافتگی فاوا را نیز 21 اعلام کرد و گفت: رتبه استان در آذر ماه سال گذشته 23 بوده که با تلاش مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد رشد دو پله ای در این شاخص بوده ایم و امید است با ادامه روند رو به رشد توسعه زیرساخت های ارتباطی و افزایش سطح خدمات، جایگاه استان در این رتبه بندی ارتقا یابد.