حداقل ۳۵ درصد بودجه مشهد به حاشیه‌ نشینی اختصاص یابد

عضو شورای شهر مشهد گفت: بیش از ۳۵ درصد از جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند که باید حداقل ۳۵ درصد بودجه به این حاشیه‌نشینی‌ها و مشکلات آنها اختصاص داده شود.

به نقل از ایمنا، غلامحسین صاحبی امروز (دوشنبه) در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد جایگاه ویژه نظام در حوزه استقلال و استکبار ستیزی هستیم و اکنون تبدیل به کشوری شدیم که کسی نمی‌تواند این نظام اسلامی را تحقیر کند.

وی ادامه داد: کشور در حوزه‌های مختلف پیشرفت خوبی داشته است و در بحث‌های دفاعی در رده کشورهای نخست دنیاست، از نظر من هیچ کشوری به اندازه نظام جمهوری اسلامی روی نیروی انسانی کار نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه‌های سیاسی به آرمان‌های مطلوب انقلاب دست نیافتیم و نتوانستیم در این راستا عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم، اضافه کرد: مدیریت‌های ضعیف سیاسی باعث عقب ماندگی در این حوزه شده و عملکرد ضعیف و الگوبرداری آنها از تفکرات غربی سبب شده به این آرمان‌ها نرسیم بنابراین برای ادامه راه انقلاب باید از تفکرات انقلابی استفاده کنیم.

وی افزود: سیاست گذاران حاضر در مجلس موفق عمل نکرده و در گذشته تصمیم‌گیری درستی نداشته‌اند زیرا اگر تصمیمات درست گرفته می‌شد اکنون شاهد چنین ضعف‌هایی نبودیم؛ نتوانستیم مدیران خوبی تربیت کنیم و همین موضوع باعث شد به اهداف انقلاب اسلامی ضربه وارد شود، امیدوارم در ادامه راه انقلاب شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

صاحبی گفت: مسئله حاشیه‌نشینی شهر مشهد از دغدغه‌های همیشگی ما است اما مدیریت‌ها و افراد حاضر در این بخش برنامه خوبی تدوین نکرده و همین موضوع باعث شده حاشیه‌نشینی در مشهد زیاد شود، باید از مهاجرت‌ها جلوگیری می‌شد تا اکنون شاهد این تعداد حاشیه‌نشینی در مشهد نباشیم.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: بیش از ۳۵ درصد از جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند که باید حداقل ۳۵ درصد بودجه به این حاشیه‌نشینی‌ها و مشکلات آنها اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی باید ۵۰ درصد بودجه خود را در مناطق کم برخوردار هزینه کنند، ضرورت دارد شهرداری و ستادهای مربوط دست در دست هم خروجی خوبی را ارائه دهند و استاندار نیز به این قضیه ورود پیدا کند تا مصوبه حمایتی در این خصوص در هیئت دولت به سرانجام برسد.