جذب اعتبار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ شهرداری‌های کشور

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جذب اعتبار انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ شهرداری‌های کشور به میزان ۴۹ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ مسعود نصرتی با اعلام خبر فوق گفت: به استناد بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری را تعیین و با امضاء وزیر محترم کشور، شهرداری‌ها برای ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت، به بانک مرکزی و سازمان برنامه ‌و بودجه معرفی شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مهلت قانونی انتشار اوراق تا پایان سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها نتوانستند در موعد مذکور اوراق مشارکت خود را جذب نمایند. تمدید مهلت انتشار اوراق تا پایان شهریورماه سال جاری، سبب جذب بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت شهرداری‌ها شد.

نصرتی در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور از دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی، خوشبختانه در دو نوبت مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ تمدید شد که در مرحله اول دیوان محاسبات کشور با تمدید مهلت تا تاریخ ۹۹.۴.۳۱ موافقت نمود و در مرحله دوم پیگیری‌ها، نهایتا دیوان محاسبات با تمدید تا پایان شهریورماه سال جاری، موافقت کرد.

وی افزود: فرصت ایجاد شده سبب شد تا با همت و تلاش مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت برای ۱۰ شهرداری کلانشهر کشور جذب شود.

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: دستیابی به این موفقیت مهم و تأمین منابع مالی پروژه‌های مهم شهری کشور، مرهون تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط اعم از سازمان برنامه ‌و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات کشور و همچنین پیگیری شهرداری‌های مرتبط می‌باشد که بدین‌وسیله ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، از تلاش همه مجموعه‌های مذکور تشکر و قدردانی می‌نمایم.

نصرتی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار مذکور در طرح‌های قطار شهری، خرید اتوبوس و بازآفرینی شهری بافت فرسوده برای شهرداری‌ها، بهبود حمل‌ و نقل عمومی کلانشهرهای کشور در جهت ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان صورت پذیرد.