آخرین وضعیت درجه‌بندی دهیاری‌های کشور

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به اهمیت درجه بندی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها، از درجه بندی بیش از ۲۹ دهیاری تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی در این زمینه گفت: درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال 1386 بر اساس دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها آغاز و تاکنون 29 هزار و 299 دهیاری از مجموع 35 هزار و 458 دهیاری فعال، درجه‌بندی شده‌اند که نزدیک به 83درصد از دهیاری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر دهیاری از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شود، 36 درصد از دهیاری‌ها دارای درجه یک، 33 درصد دارای درجه دو، 14 درصد دارای درجه سه، 9 درصد دارای درجه چهار، 7 درصد داری درجه پنج و یک درصد دارای درجه شش می‌باشند. درجه‌بندی دهیاری‌ها به عنوان عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها، می‌تواند نحوه فعالیت دهیاری‌ها، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد و... را نظام بخشد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اظهار کرد: در سال گذشته، 11 جلسه کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها با حضور اعضا تشکیل شد که پس از بررسی مدارک ارسالی استان ها درمجموع چهارهزار و 146 هیاری درجه‌بندی شدند که این تعداد در هشت ماه نخست سال جاری، با تشکیل 12 جلسه به 4858 دهیاری افزایش یافته است که درصورت ادامه این روند، نسبت به سال قبل، 75درصد رشد خواهد داشت.

قربانی در پایان گفت: با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار مؤثر بوده و همچنین در صورت ابلاغ تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها، در بکارگیری تعداد نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر می‌باشد، لازم است استانداری‌ها فهرست دهیاری‌های واجد شرایط خود را به منظور تعیین و یا ارتقاء درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء نموده و به کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها در معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.