نظارت دقیق و جدی بر دفاتر پیشخوان ضامن ارائه خدمات مطلوب به مردم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: نظارت دقیق و جدی بر دفاتر پیشخوان ضامن ارائه خدمات مطلوب به مردم استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت بازرسی و نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان گفت: نظارت دقیق و جدی بر دفاتر پیشخوان ضامن ارائه خدمات مطلوب به مردم استان است.

 رئیس کارگروه دفاترپیشخوان خدمات دولت در استان سمنان بر نظارت جدی و دقیق دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستایی در استان تاکید کرد و خواستار پیگیری به موقع پرونده های دارای تخلف شد. وی افزود بیشترین مشکلات گزارش شده شامل: عدم حضور دارنده پروانه، عدم نصب صندوق پیشنهادات و انتقادات، عدم اطلاع کافی پرسنل دفتر از طرح ها و بخشنامه های ابلاغی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع و ارائه دقیق و قانونی خدمات به مردم گفت: پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان رعایت شود و در بازدیدها رعایت این پروتکل ها به صورت دقیق بررسی شود.

حسن پور با اشاره به لزوم فعال شدن دفاتر بعد از اخذ مجوز و رعایت کامل قوانین و مفاد اصول حاکم بر صدورپروانه دفاتر پیشخوان، گفت: در صورتی که در زمان تعیین شده طبق آیین نامه فعالیت نداشته باشند آن دفتر باید لغو پروانه شود. وی افزود: دفاتر پیشخوان برای تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم مجوز فعالیت می گیرند و براساس مقررات اجرایی، تعطیلی دفتر بیش از سه روز بدون موافقت کتبی دبیرخانه منجر به تعلیق یا لغو پروانه می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر اهمیت انجام مستمر بازدید از دفاتر پیشخوان اظهار کرد: انتظار ما ارائه دقیق و قانونی خدمات به مردم با بهترین کیفیت ممکن است.

حسن پور تصریح کرد: به منظور صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، کلیه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با مراجعه به سایت    195.cra.irیا تماس با تلفن گویای ۱۹۵، درخواست یا شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.