تدوین شیوه‌نامه در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته

دبیر ستاد راهبری اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در حوزه معاونت امور عمرانی از ابلاغ شیوه‌نامه بهره‌گیری از ظرفیت شهرداری‌های معین برای تسریع فرآیند توسعه در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان این مطلب، گفت: این شیوه نامه با هدف بهره‌گیری و هم‌افزایی ظرفیت‌های فنی و تخصصی شهرداری‌های مرکز استان و شهرداری‌های توانمند هر استان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ دستگاه‌های محلی و منطقه‌ای در ارتقای شاخص‌های مرتبط با مدیریت شهری و روستایی برای شهرستان‌های هدف توسعه، تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در چارچوب این شیوه‌نامه، انتظار می‌رود با بهره‌گیری از توان شهرداری­های توانمند به عنوان "شهرداری معین توسعه"، فرآیند توسعه در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته تسریع و تسهیل شود.

دبیر ستاد راهبری اسناد توسعه 31 شهرستان کمتر توسعه یافته با تبیین وظایف شهرداری­های معین توسعه در طرح مذکور، افزود: بهره‌گیری از نیروهای کارشناس و متخصص شهرداری معین برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های؛ فنی، عمرانی و شهرسازی، مدیریت پسماند، جذب سرمایه و ایجاد منابع درآمدی پایدار از وظایف پیش­ بینی شده برای شهرداری­های معین می­باشد.

وی اضافه نمود؛ انتقال تجارب و ایده‌های موفق شهرداری­های معین و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های هدف به منظور ارتقای دانش مدیریت شهری و روستایی از دیگر وظایف پیشنهادی شهرداری­های معین در شیوه ­نامه­ موصوف می ­باشد.

زیارتی نصرآبادی در خاتمه ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی بر اهتمام همه­ جانبه­ دستگاه­ها و نهادهای مسئول در محرومیت ‌زدایی و کمک به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، از همه شهرداری­های توانمند برای مشارکت در طرح مذکور در قالب مسئولیت اجتماعی و در راستای محرومیت زدایی شهرها و روستاهای شهرستان­های­ هدف توسعه وزارت کشور دعوت نمود.