تدوین طرح جامع گردشگری سعدآباد

به گزارش ایسنا، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، در حاشیه بازدید از شهر سعدآباد و روستای تاریخی و گردشگری زیراه، در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با وجود ظرفیت های خوب گردشگری و تاریخی موجود در روستاهای سعدآباد از جمله زیراه، تهیه و تدوین مطالعات و طرح جامع گردشگری سعدآباد به ویژه روستای زیراه ضروری است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی سعدآباد گفت: وجود مناطق بکر گردشگری و تاریخی در سعدآباد، این شهر و مناطق مختلف آن را به یکی از شهرهای مهم با قابلیت گردشگری تبدیل کرده است. معاونت عمرانی استانداری با همکاری فرمانداری دشتستان و ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محیط زیست نسبت به تهیه و تدوین طرح مطالعات گردشگری سعدآباد اقدام کنند. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در سعدآباد و زیراه استفاده کرد.

وی ادامه داد: موضوع حفظ قنات و چشمه زیراه با مدیریت دستگاه های اجرایی مرتبط در دستور کار قرار گیرد و فرماندار دشتستان هم موظف به پیگیری این امر خواهد بود.
لازم به ذکر است گراوند استاندار بوشهر به همراه مهرداد ستوده، معاون عمرانی استاندار؛ فتح‌الله نوروزی، فرماندار دشتستان؛ سردار زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسئولان شهرستان دشتستان روز جاری از ظرفیت های گردشگری سعدآباد و روستای زیراه بازدید کردند.