اتصال 364 خانوار روستایی استان خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از اتمام عملیات ارتقاء دو سایت استان در روستاهای: زنگلانلو از توابع شهرستان درگز و دیسفان از توابع شهرستان گناباد، به تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه، خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات، گفت: در همین راستا، از تمامی ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ایجاد بستری مناسب، جهت برقراری ارتباطی پرسرعت و پایدار استفاده شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و با پیگیری‌های مستمر کارشناسان این اداره کل، عملیات ارتقاء دو سایت در روستاهای: زنگلانلو از توابع شهرستان درگز و دیسفان از توابع شهرستان گناباد به تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه، توسط اپراتور همراه اول به اتمام رسید.

دلگیر با اشاره به تأمین هزینه این پروژه‌ها، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با انجام این مهم، 364 خانوار روستایی به اینترنت پرسرعت متصل، و از مزایای شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر دو سایت اشاره شده، یک سایت جدید دیگر نیز، در روستای: اروک از توابع شهرستان گناباد راه‌اندازی، و 45 خانوار روستایی از خدمات پوشش تلفن همراه بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در پایان ضمن آرزوی سالی سرشار از موفقیت و سلامت برای همه دانش آموزان، بر تداوم تلاش‌ها و پیگیری‌های این اداه کل، در جهت توسعه و نگهداری شبکه ارتباطی استان، در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.