متصل روستای سیدرضی اسلام آبادغرب به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در گفتگوی خبری با شبکه زاگرس گفت: روستای سیدرضی از توابع شهرستان اسلام‌آباد غرب از پوشش مطلوب تلفن همراه برخوردار است و به زودی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در گفتگوی خبری با شبکه زاگرس بیان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه تلاش می‌کند تا اینترنت مناسب در دسترس روستاییان قرار گیرد.

بهنیا افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح استان در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته و چند اپراتور تلفن همراه در استان مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از ‌شهرها تا روستاهای دورافتاده، توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: روستای سیدرضی از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب، به علت شرایط جغرافیایی کوهستانی پوشش اینترنت مطلوبی ندارد اما با تلاش کارشناسان حوزه ارتباطات در روستا، تلفن ثابت و پوشش تلفن همراه برقرار است.

بهنیا با اشاره به مشکلات اینترنت پرسرعت در این روستا، گفت: مهمترین مشکل سر راه ایجاد سایت‌های مخابراتی در این روستا، سخت‌گذر بودن مسیر برای جاده سازی و تامین برق است که با تلاش و پیگیری‌های لازم توانسته‌ایم مجوز احداث سایت در این روستا را بگیریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با بیان اینکه مراحل احداث سایت زمان‌بر است، بیان کرد: واگذاری زمین، عملیات حفاری، فونداسیون، نصب دکل و تجهیزات فنی بر روی سایت مخابراتی از جمله مراحل اصلی ایجاد یک سایت است که حوزه ارتباطات در تلاش است تا چند ماه آینده این روستا به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شود.