تداوم پایداری شبکه ارتباطی در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان‌وبلوچستان گفت: تا این لحظه مشکل اختلال گسترده در شبکه ارتباطات سیستان‌وبلوچستان رخ نداده است و گروه‌های فنی وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات احتمالی در وضعیت آماده‌باش هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان نیک محمد بلوچ زهی  در خصوص وضعیت شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان در جریان طوفان حاره‌ای اظهار کرد: طبق آخرین اخبار رسیده از گروه‌های پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در منطقه چابهار به غیر از دو سایت که به دلیل قطعی برق دچار اختلال شده‌اند مشکل دیگری در شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان وجود ندارد.

وی افزود: گروه‌های فنی و پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمت منطقه چابهار که احتمال بیشترین میزان خسارت‌ها به دلیل وقوع طوفان حاره‌ای وجود دارد حرکت کرده‌اند و آمادگی لازم برای انجام عملیات اضطراری و رفع هرگونه مشکل ارتباطی در اسرع وقت را دارند. خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارتی رخ نداده است و تمامی تجهیزات زیرساختی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: اوج طوفان از حوالی ساعت ۶ غروب در چابهار آغاز و ساعت ۱۰ شب نیز از منطقه خارج شده است. تمامی گروه‌های پشتیبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان‌بلوچستان در تمامی شهرهای این استان در وضعیت آماده‌باش هستند و به مردم اطمینان می‌دهیم که شرایط لازم برای تداوم پایداری ارتباطات در این استان را فراهم می‌کنیم.