برخورد با مراکز غیرقانونی تولید رمز ارز؛ نیازمند تعامل همه دستگاه های اجرایی استان

فرزاد توکلی در جلسه بررسی ظرفیت شرکت های فعال در حوزه ارتباطات ثابت استان با اشاره به لزوم تعامل دستگاه های اجرایی استانی برای جلوگیری از خسارات وارده از سوی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها به صنعت برق گیلان، راهکارهایی را برای شناسایی این مراکز ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به خسارات قابل توجه مراکز تولید رمز ارزهای غیرمجاز به صنعت برق استان افزود: نوسانات شدید برق، قطعی مکرر و ایجاد مشکل در بخش های تولیدی و خانگی از دیگر مواردی است که استفاده کنندگان غیرمجاز تولید رمز ارزها  برای استان به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل ICT استان در این جلسه ضمن تاکید بر این که هیچ گونه مجوزی برای تولید ارز دیجیتال در گیلان صادر نشده، به راهکارهای شناسایی ماینرهای غیر مجاز از طریق بسترهای ارتباطی اشاره و خواستار همکاری تمامی دستگاه های زیر مجموعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شناسایی مزارع استخراج غیرمجاز رمزارزها  از طریق پایش کاربرانی که مصرف اینترنت غیر متعارف دارند، شد.

فرزاد توکلی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای اجرایی به خصوص دستگاه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت مردم، امکان شناسایی سریعتر و گسترده‌تر استخراج کنندگان غیرقانونی رمز ارز در گیلان و زمینه برای تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان، فراهم گردد.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه، نمایندگان حاضر ضمن اعلام آمادگی همه جانبه و مساعدت به بیان چالش ها، مشکلات و... در مسیر مقابله با استخراج غیرقانونی رمز ارزها پرداختند.

این جلسه با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سرپرست مخابرات منطقه گیلان، نمایندگان اداره کل اطلاعات و نمایندگان شرکت های فناپ تلکام، شاتل، آسیاتک، های وب، پارس آنلاین، صبا نت با هدف هم اندیشی و بررسی ظرفیت های در اختیار در راستای شناسایی مراکز استخراج رمز ارزهای غیرمجاز در محل این اداره کل برگزار شد.