همکاری مشترک برای توسعه ورزش شهروندی و کارمندی

تفاهم نامه سه جانبه وزارت ورزش و جوانان، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و فدراسیون ورزش های همگانی در راستای توسعه ورزش شهروندی و کارمندی در حاشیه سومین جلسه شورای عالی ورزش کشور، امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سومین جلسه شورای عالی ورزش کشور 24 آذرماه با حضور وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی به میزبانی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.

دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این نشست به تشریح نقش و جایگاه شهرداری ها و دهیاری های در توسعه ورش همگانی، فرهنگ سازی و ترویج و تشویق ورزش، تامین زیرساخت های موردنیاز ورزش عمومی در پارک ها و فضاهای عمومی شهر وروستا، برگزاری پویش های محله محور و بسترسازی برای دسترسی شهروندان به امکانات ورزشی در سطح شهرها و روستاها پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به تکالیف قانونی شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه های توسعه ورزش همگانی، گذراندن اوقات فراغت شهروندان و رفع نیازهای محلی در این موارد، تصریح کرد: با توجه به گستردگی خدمات شهرداریها و دهیاریها در گستره جغرافیایی ایران، این نهادهای عمومی غیردولتی بهترین و موثر ترین نهاد در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی محسوب می شوند.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه به ضرورت بازآفرینی در مدیریت شهری و روستایی کشور متناسب با تغییرات روزافزون فناوری و سبک زندگی شهروندان اشاره و تاکید کرد: شهردای ها در انجام امور محلی می بایست به سکان داری به جای پارو زدن پرداخته و بیشتر نقش تسهیل گر و حامی را داشته باشند و امور محلی را به مردم و تشکل های مردمی بارویکرد محله محوری واگذار نمایند.

جمالی نژاد همچنین ضمن اعلام آمادگی شهرداری ها و دهیاری های کشور برای همراهی و همکاری در توسعه ورزش همگانی، ابرازامیدواری نمود که انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی در افزایش شادابی، تندستی و سلامت و شادکامی ایرانیان عزیر باشد.

شایان ذکر است در چارچوب این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا با بهره گیری از ظرفیت های مشترک و هم افزایی، در راستای افزایش باور عمومی شهروندان به نقش ورزش در سلامتی و تندرستی، ایجاد محیط های ایمن و مناسب ورزشی، افزایش مشارکت شهروندان و استارتاپ ها، محله محوری و خانواده محوری در امور ورزش همگانی و برگزاری پویش های ملی تلاش نمایند.