توسعه کسب ‌وکارهای فضاپایه در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از برگزاری وبینار توسعه کسب ‌وکارهای فضاپایه به مناسبت هفته جهانی فضا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از برگزاری وبینار توسعه کسب ‌وکارهای فضاپایه به مناسبت هفته جهانی فضا خبر داد و گفت: این وبینار به مناسبت هفته جهانی فضا  با همکاری سازمان فضایی ایران و شتاب دهنده جاویدان و با سخنرانی سارا میرشکاری، فعال حوزه کاربردهای فناوری فضایی و بنیان‌گذار شرکت دانش بنیان فضاپایه کشتیار برگزار شد.

وی افزود: کسب‌وکارهای فضاپایه بخشی از کسب‌وکارهای نوپا در کشور هستند که در حوزه‌های خدمات شهری، کشاورزی هوشمند و مدیریت بحران اهمیت ویژه‌ای دارند. هدف و رویکرد این وبینار، بهبود سطح آگاهی عمومی نسبت به خدمات کاربردی فضایی و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و خلاقیت‌های انگیزشی برای کاربردهای خدمات ماهواره‌ای مهم در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

بهروز رزمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در زمینه کسب‌وکارهای نوپا و فضاپایه در سطح استان تشریح کرد: با توجه به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ های فعال در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری، برگزاری وبینارها برای آشنایی علاقمندان و ایجاد ایده های کاربردی در این حوزه، یک گام اساسی است.

بهروز رزمی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در این حوزه گفت: شعاری که امسال برای هفته جهانی فضا در نظر گرفته‌شده، « زنان در فضا» است؛ این شعار به نقش زنان در رویدادهای علمی و فناوری فضایی اشاره دارد و بانوان دانشمند و متخصص کشور همواره حضور جدی و پررنگ در بخش آموزشی، پژوهشی و اجرایی فضایی داشته و باعث سرافرازی میهن اسلامی ایران در جهان هستند.