سیستم آبیاری قطره‌ای در فضای سبز سمیرم

به نقل از ایمنا، کوروش صابری با اشاره به تغییر شیوه آبیاری فضای سبز شهر سمیرم، اظهار کرد: استفاده از آبیاری قطره‌ای در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از راهکارهای بهینه در صرفه جویی و مدیریت مصرف صحیح آب است و شهرداری سمیرم مصمم است با توسعه این سیستم آبیاری در تمام فضاهای سبز منطقه گامی در راستای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌ها بردارد.

شهردار سمیرم همچنین با اشاره به آغاز اجرای این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: طرح آبیاری قطره‌ای در ابتدا در تمامی بلوارها و فضای سبز شهر اجرا می‌شود و در فاز بعدی پارک‌های سمیرم نیز به آن تجهیز می‌شود. صابری هزینه اجرای این طرح را بالغ بر هفت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت‌ها متغیر است و تا پایان فصل پاییز این طرح در فاز نخست تکمیل می‌شود تا در فصل زمستان عملیات پوشاندن لوله‌های کار شده کامل شود.

وی صرفه جویی مصرف آب در هر دوره آبیاری را ۱۵۰ هزار لیتر دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح مصرف آب در سال به یک سوم کاهش یافته و نیروی انسانی مورد نیاز صد در صد کاهش می‌یابد و همچنین دو میلیارد ریال نیز از هزینه‌های نگهداری فضای سبز کاسته می‌شود.