تاکید برهمکاری با بخش سلامت برای اجرای کامل نسخه پیچی الکترونیکی

مدیرکل ارتباطات استان قم از وضعیت مناسب پیاده سازی طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی بین استان های کشور خبر داد و بر همکاری کامل با بخش سلامت در استفاده از بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا رفع نواقص احتمالی و پیاده سازی کامل تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جوادغلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با مناسب خواندن وضعیت استان قم در شبکه دسترسی به اینترنت پرسرعت  افزود: امروزه لزوم استفاده به روز از فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از پیش نمایان شده و موجب جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه ها و تسریع در انجام امور افراد می شود.

وی در ادامه، به مشکلاتی در راستای این طرح از قبیل مشکلات ناشی از قطع برق،کندی سرعت اینترنت در برخی مناطق، عدم اتصال سامانه های اصلی برخی بیمارستان ها، عدم تمایل برخی پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی، عدم اتصال برخی از بیمه های تکمیلی اشاره کرد.

وی  ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرا و پیاده سازی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سطح استان، راهکار برون رفت از مشکلات مذکور را حرکت هماهنگ موسسات بیمه گرپایه و تجاری در اجرای این طرح به عنوان یک پروژه هماهنگ ملی و ارتقا تعاملات بین دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد.

در پایان مقرر شد همکاری های مورد نیاز بین کارگروه دولت الکترونیک با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های پایه بیمه گر جهت حداقل سازی مشکلات مطروحه، صورت گرفته و اقدامات مورد نیاز از سوی شرکت های ارائه دهنده اینترنت جهت رفع مشکلات پوشش شبکه اینترنت در نقاط اعلامی انجام شود.