ایجاد اشتغال برای 500 نفر تا شش ماه آتی

حمیدرضا تاملی گفت: با افتتاح تعدادی از پروژه های صنعتی شهرستان، تا شش ماه آینده بیش از ۵۰۰ اشتغال مستقیم در اردستان ایجاد خواهد شد.

تاملی، اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تسریع در عملیات محور اردستان به اصفهان به وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.

وی در خصوص پروژه دوبانده شدن جاده اردستان به اصفهان گفت: ۱۱ کیلومتر دوبانده شدن این محور تکمیل شده و فقط تابلوگذاری آن باقی مانده است. فقط ۵ کیلومتر پایانی آن باقی مانده که با اعتبار سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه جهت ۵ کیلومتر دوم محور اردستان به زواره ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است، گفت: همچنین ۵۰ میلیارد ریال دیگر جهت بهسازی راه های روستایی شهرستان از محل اعتبارات این سفر اختصاص داده شد که اولویت شهرستان برای این اعتبار، تسریع در جاده اتصال روستاهای دهستان همبرات به مرکز بخش مهاباد است.

تاملی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به ساختمان فرمانداری اردستان اختصاص یافت، اضافه کرد: از مجموع ۱۷۰ میلیارد ریال موافقت شده جهت خدمات اداره راهداری در حال حاضر ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه پیرو سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان و درخواست مسئولان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل مساجد مسکن مهر اردستان و زواره تخصیص پیدا کرد، گفت: با پیگیری های به عمل آمده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت ادامه فعالیت های عمرانی مصلی بزرگ اردستان تخصیص پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان در خصوص تقسیمات جدید شهرستان اردستان گفت: خوشبختانه در هر سه بخش شهرستان به اجماع خوبی رسیدیم و نقشه جدید شهرستان به استانداری ارسال شده است و پس از بررسی نتیجه آن به وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم مراحل تصویب نهایی آن در هیئت دولت انجام شود.

تاملی در خصوص وضعیت طرح های اشتغال شهرستان گفت: خوشبختانه در موضوع اشتغال شهرستان مشکل خاصی نداریم و با افتتاح تعدادی از پروژه های صنعتی شهرستان، نهایتا تا شش ماه آینده بیش از ۵۰۰ اشتغال مستقیم در اردستان ایجاد خواهد شد.

 

جذب ۵۰ میلیارد تومان بودجه جهت راه های اردستان

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه شهرستان اردستان بیشترین راه روستایی را دربین شهرستان های استان اصفهان دارد، گفت: با تلاش هایی که شده بیش از ۸۰ کیلومتر راه های روستایی شهرستان در یک سال گذشته روکش آسفالت شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش راه شهرستان اعتبارات ملی و استانی جذب و هزینه شده است.

سید صادق طباطبایی نژاد با اشاره به طرح های اشتغالی که در شهرستان اردستان در حال راه اندازی است، گفت: هم اکنون در شهرستان اردستان موضوع کمبود کار ساده نداریم و مسئولان شهرستان در تلاش هستند تا در موضوع کیفیت کار بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر با بیان اینکه نظارت بر انتخاب کاندیداها و انتخابات اعضای شوراهای شهر بر عهده تیمی است که نماینده مجلس تعیین می کند، گفت: این اطمینان را به مردم می دهیم که نماینده مجلس در انتخابات خردادماه نه تیم کاندیدای انتخاباتی دارد و نه از گزینه های خاصی حمایت می کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همانند بسیاری از مردم در خصوص عملکرد شورای شهر در سطح شهرستان نقد داریم، خاطرنشان کرد: البته خدماتی هم در چند سال گذشته در شهرهای شهرستان انجام شده ولی معتقدیم مجموعه مدیریت شهری بهتر هم می توانستند فعالیت داشته باشد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه نباید نسبت به خدمات شهرداری ها بی انصاف باشیم، اضافه کرد: اینکه در شهرداری های اردستان و مهاباد ظرف چند سال چند شهردار عوض می شود نشان از ضعف اعضای شورای شهر است و تزلزل مدیریتی به هیچ وجه به نفع خدمات شهر نیست.