پایان مهرماه، تکمیل طرح هوشمند سازی مدارس روستایی

تاکنون2273 مدرسه روستایی استان در قالب طرح هوشمند سازی مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، احد قویدل فرد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص پایان فاز سوم هوشمند سازی مدارس استان گفت : فاز سوم با هوشمند سازی و اتصال 300 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات تا پایان مهرماه به اتمام می رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: در فاز اول و دوم تعداد 2357 مدرسه شهری و روستایی(مجموع 1670 مدرسه روستایی و 687 مدرسه شهری) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان،  مخابرات منطقه هرمزگان، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

قویدل فرد تصریح کرد : اعتبار اختصاص یافته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاز سوم پروژه هوشمند سازی مدارس در استان هرمزگان حدود 21 میلیارد ریال است.

وی افزود : برای ایجاد عدالت آموزشی و دسترسی برابر به محتوای آموزشی در شهرها و روستاها، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات از مرداد ماه سال 1399 شروع شده و با پایان یافتن  فاز دوم در مجموع 2357 مدرسه شهری و روستایی با دریافت مودم و اشتراک رایگان دو ساله؛ ماهیانه 30 گیگا بیت اینترنت با پهنای باند 2 تا 16 مگا بیت  به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که با احتساب 300 مدرسه در فاز سوم این تعداد به  2657 مدرسه می رسد.

قویدل فرد وزارت ارتباطات را پیشگام در انجام تکلیف ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه دانست و افزود:  پروژه  هوشمند سازی مدارس یکی از مهمترین برنامه ها به منظور امکان دسترسی الکترونیک به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی دانش آموزان در شهر و روستا و به تبع آن آموزش مهارت های حرفه ای، مهارت های فنی و اجتماعی به صورت رایگان و در نتیجه گام مهمی در  تحقق دولت الکترونیکی است.