تجهیز روستای قوناق قران شهرستان نیر به اینترنت پرسرعت نسل چهارم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از راه‌اندازی سایت ارتباطی در روستای قوناق قران شهرستان نیر و دسترسی 30 خانوار روستایی این شهرستان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از راه‌اندازی سایت ارتباطی در روستای قوناق قران شهرستان نیر و دسترسی 30 خانوار روستایی این شهرستان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم خبر داد و گفت: در راستای توسعه ارتباطات روستایی استان و تحقق عدالت ارتباطی، سایت جدید با فناوری نسل چهارم در روستای قوناق قراق از دهستان یورتچی غربی بخش کوراییم شهرستان نیر راه اندازی شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این سایت ارتباطی در این روستا؛ جمعیتی بالغ بر 106 نفر از پوشش کامل اینترنت برخوردار شدند و این سایت ارتباطی روستایی از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و راه اندازی شد.

رزمی گفت: شهرستان نیر، یکی از نقاط بالقوه استان اردبیل جهت توسعه گردشگری استان می‌باشد. ارائه خدمات اینترنتی در این شهرستان به ویژه در روستاهای گردشگرپذیر ضروری است و برخورداری جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، گردشگران بیشتری را جذب این مناطق می‌کند.‌