بهره‌برداری از سایت آموزشی آتش‌نشانی قم تا پایان سال

به گزارش شهرنیوز، عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی شهر قم، اظهار داشت: شهر قم پیشروترین کلان‌شهری است که در آن ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نیروی انسانی آن طبق استانداردها تأمین است و سایت آموزشی سازمان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه مادر و جامع آتش‌نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) احداث می‌شود، ابراز کرد: طی سال‌های گذشته در امر تجهیزات و نوسازی تجهیزات عملکرد خوبی داشتیم و با توجه به وجود ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، قم جزو کلان‌شهرهای پیشرو در زمینه وجود ایستگاه‌های آتش‌نشانی و هم چنین تأمین نیروی انسانی در کشور است. نیاز به احداث این مرکز چند سالی بوده که در شهر قم احساس می‌شد که در کنار تأمین تجهیزات باید مکانی برای دسترسی به همه نقاط شهر به وجود آید که احداث این ایستگاه مادر در مراحل ابتدایی قرار دارد. در سال‌های قبل از کمبود نیروی انسانی ضعف داشتیم اما اکنون در سه دوره آموزش، نیروهای جدید و جوان وارد سازمان شده‌اند و هم‌اکنون ۵۳۰ نفر نیرو داریم که ۳۰ درصد به نیروهای ما اضافه‌شده است.

به گفته وی؛ قرار است ۳۰۰ شیرهیدرانت آتش‌نشانی تا سال ۱۴۰۰ در اختیار آتش‌نشانی قم قرار گیرد و هم چنین برای به‌‎روز بودن نیروهای آتش‌نشانی باید به طور دائم آموزش ضمن خدمت برگزار شود؛ ما در گذشته به دلیل کمبود تجهیزات از سایت آموزشی دیگر استان‌ها استفاده می‌کردیم درصدد هستیم سایت آموزشی قم را زودتر تجهیز و تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پاسخ به کمبود نردبان ویژه آتش‌نشانی در قم، عنوان کرد: ما تنها یک نردبان نداریم بلکه به ۳ نردبان مجهز هستیم که یک نردبان آن نیاز به اصلاح و تعمیرات دارد و باز هم در نظر داریم به نردبان این سازمان اضافه کنیم. شهر قم یک شهر بلندمرتبه شده و جزء چهار شهر کشور در حوزه آپارتمان‌سازی و بلندمرتبه‌سازی به شمار می‌رود که باید در این زمینه هم امکانات ما نوآوری شود، در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات ما نوسازی شده و ما نخستین کلان‌شهری هستیم که ایستگاه‌های آتش‌نشانی ما طبق استاندارد هستند.