کلر دوستدار محیط زیست صادر می شود

به گزارش ایسنا، ابوالفضل باباپور، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب تبریز ایجاد شده، گفت: این شرکت یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می‌شود و محصولاتی در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی عرضه کردیم.

وی کلر را به عنوان عامل گندزدا دارای کاربرد در صنعت آب و فاضلاب، سفیدکننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش‌های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از ۳۰ هزار ماده شیمیایی دانست و اظهار کرد: کلر به شکل نمک‌های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. کلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمایل به سبز و دارای بوی سوزش‌آور و تحریک‌کننده و از نظر شیمیایی نیز بسیار فعال است و در طبیعت بصورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می‌شود.

باباپور خاطر نشان کرد: هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه ۳۵ تا ۵۰ درصد از محصولات دانش‌بنیان این شرکت به شمار می‌رود. ما در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر کنیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیفزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۵ کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می‌کنیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.