تسهیل درپرداخت تسهیلات به دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات کم بهره به دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ؛ سید یاسر حسن پور  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان  با اعلام خبر پرداخت تسهیلات به دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی اظهار کرد: در سال های اخیر یکی از مهمترین اولویت های اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه خدمات حوزه ICT در بین روستاییان بوده که مصداق آن توسعه ساماندهی دفاتر روستایی وتوسعه خدمات است و این امر توسط پرداخت تسهیلات ممکن می شود.

وی افزود: برای حل مشکلات و توسعه دفاتر روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب طرح توان آفرین اقدام به پرداخت تسهیلات کم بهره برای راه اندازی و توسعه دفاتر ICT در روستا‌ها کرده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان وام تعیین شده برای راه اندازی دفتر در روستا یک میلیارد و دویست میلیون ریال و برای توسعه دفاتر هم 600 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد در نظر گرفته شده است گفت: به منظور حمایت حداکثری  از دفاتر و همچنین تسهیل و تسریع در فرآیند اعطا تسهیلات، شرط ارائه لیست بیمه و اظهار نامه مالیاتی و عضویت در نظام صنفی رایانه ای برای کلیه دفاتر در هنگام ثبت نام از شرایط اجباری حذف شده است.

حسن پور در ادامه گفت: با پیگیری های صورت پذیرفته مبلغ عضویت دفاتر روستایی در نظام صنفی به میزان 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات، ابتدا در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام و کد نوآفرین دریافت کرده و سپس برنامه کسب و کار خود را بر اساس قالب مشخص شده در سایت tavanafarin.ito.gov.ir ثبت می نمایند.