۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مناطق زلزله زده قطور خوی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، آیدین رحمانی عصر یکشنبه در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: برای جبران خسارات وارده به بخش قطور بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام احداث، معیشتی و دام در نظر گرفته شده است که ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است. ۱۲۰۰ واحد مسکونی نوع اول تاکنون به بهره برداری رسیده است و تا پایان این ماه ۴۰۰ واحد دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر بازسازی مناطق زلزله قطور تا پایان فصل کاری تاکید و بیان کرد: تا ۱۰ روز آینده برای تسریع در روند بازسازی ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این مناطق اختصاص یافته و پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این جلسه روند احداث و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده را خوب ارزیابی کرد و افزود: در سایه وحدت و همدلی مردم و مسئولین روند احداث واحدهای مسکونی با سرعت ادامه دارد. تاکنون از ۵۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور ۵۰ درصد جذب و در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۲۸ روستا و شهر قطور خوی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.