لزوم تهیه طرح‌های خطرپذیری مناطق برای مواجهه با سیل و زلزله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عنایت اله رحیمی در جلسه مدیریت بحران استان فارس با اشاره به شرایط جغرافیایی استان در وقوع خطرات طبیعی گفت: با توجه به اینکه استان فارس مستعد وقوع زلزله، سیل و بسیاری از بلایای طبیعی است، برخورداری از آمادگی لازم برای مواجه با شرایط بحرانی ضروری است.

رحیمی استاندار فارس افزود: تأمین امکانات و تجهیزات این امر از اولویت‌های کاری در این زمینه است و در این راستا باید تغییرات محیطی شناسایی و طرح‌های خطرپذیری این مناطق تهیه شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس بر لزوم بهره‌گیری از نظرات اساتید و کارشناسان امر در تهیه طرح‌های خطرپذیری تاکید کرد و در ادامه خواستار مکلف شدن بهره‌برداران منابع طبیعی به نگهداری از مراتع در اختیار شد: همزمان با بهره‌برداری از مراتع باید مراقبت از این عرصه‌های طبیعی مطالبه شود و در این زمینه خاطیان و متخلفین باید جزای این بی‌توجهی را بپردازند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در این بخش افزود: تکالیف دهیاران و شوراها آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع در مواقع بحران است و این امر مستلزم آموزش‌ها و هماهنگی درون سازمانی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اعتبارات خوبی که به بخش پیشگیری و جبران خسارت‌های زلزله اختصاص داده شده، بهره‌گیری از روش‌های نوین احداث ساختمان و استفاده از سازه‌های سبک را از جمله راهکارهای مؤثر در بحث زلزله عنوان کرد.