اینترنت پرسرعت به روستاهای زنجان می‌رسد

فتح الله حقیقی استاندار زنجان گفت: به دنبال سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان، وسایل سخت افزاری ارتقای اینترنت وارد استان شد و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت طی سه مرحله در آبان، بهمن و اسفندماه به این فناوری مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه اظهار کرد: با اختصاص اعتبار لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق استان زنجان گسترش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد:  حوزه خیریه‌ها و سمن‌ها حوزه‌ای بسیار متنوع و باارزش است که می‌توان با همکاری و مساعدت آنها برخی از نیازهای مهم دانش‌آموزان همچون لوازم الکترونیکی را برطرف کرد. در راستای هدایت سمن‌ها و خیریه‌ها جهت خرید تبلت برای دانش آموزان بی‌بضاعت در این استان، با حضور دستگاه‌های متولی، جلسه‌ای تشکیل می‌شود تا مساعدت‌های لازم انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر توجه بیشتر فرمانداران به مدارس از طریق تشکیل ستاد فرعی پیشگیری از کرونا تأکید کرد: فرمانداران باید روزانه به صورت میدانی از وضعیت مدارس و نحوه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، بازدید نموده و تمهیدات لازم را برای رفع مشکلات فراهم کنند. با توجه به افزایش تولیدات ماسک، همه فرمانداران مشکل کمبود و عرضه این وسیله بهداشتی با قیمت بالاتر از یک هزار تومان را با رایزنی‌های لازم حل و فصل کنند و نسبت به مسئولیت محول‌شده اهتمام جدی داشته باشند.

حقیقی ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده، ماسک یکهزار تومانی و مواد ضدعفونی‌کننده ارزان‌قیمت باید در فروشگاه فرهنگیان استان توزیع شود تا علاوه بر فرهنگیان، دانش آموزان نیز بتوانند نسبت به تهیه اقلام موردنیاز اقدام کنند. با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان، غربالگری مستمر معلمان و دانش آموزان باید در اولویت باشد. با توجه به فصل پاییز و همزمانی بیماری آنفلوانزا با بیماری کووید - ۱۹ ارائه آموزش‌های دقیق بهداشتی امری ضروری است و در این خصوص آموزش‌ها با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب از طریق رسانه استانی انجام گیرد.

در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان هفته آینده ۵۰ هزار ماسک رایگان و به همین میزان مواد ضدعفونی‌کننده با همکاری سازمان صمت استان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: اولویت توزیع این اقلام در مدارس کم‌برخوردار خواهد بود و این کمک‌ها همچنان تداوم خواهد داشت. طبق گزارش اعلام‌شده مدارس شهرهای ماهنشان، ایجرود و خدابنده در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی عملکرد چندان مطلوبی ندارند که در این راستا باید بیش از گذشته اقدامات لازم انجام شود.

مدیر عالی اجرایی استان همچنین در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در این استان نیز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت اقتصادی استانداری خواست با تأمین شرایط لازم این کار مهم را به سرانجام برسانند. همچنین ضمن درخواست هماهنگی شاخص‌ها و آمار مرتبط با حوزه کرونا از سوی آموزش و پرورش و مرکز بهداشت علوم پزشکی استان، گفت: احصا و ارائه آمار مشترک در این بخش می‌تواند مشکلات و معضلات موجود را کاهش دهد.

استاندار زنجان در خصوص اجرای برنامه ملی "کوچ" (کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان) نیز گفت: برای تحقق برنامه‌های این بخش نیز می‌توان با تشکیل کمیته و تهیه نرم افزار مربوطه نسبت به ثبت قد و وزن دانش آموزان اقدام و سپس راهکارهای عملیاتی را اجرا کرد.