برگزاری کنفرانس ظرفیت برای شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمعه 23 مهرماه ضمن بازدید از نمایشگاه حاشیه‌ای این کنفرانس، در مراسم اختتامیه سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رستگار دبیر کنفرانس ظرفیت برای شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی با اعلام خبر برگزاری کنفرانس شبکه ملی اطلاعات با سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل شیوع کرونا این کنفرانس فقط با حضور افراد متخصص و ذیربط برگزار می‌شود.

رستگار افزود: در این کنفرانس علاوه بر بخش‌های مرتبط در بخش غیردولتی، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که مسئولیت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات را بر عهده دارند حاضر هستند.

وی درباره علت برگزاری این کنفرانس خاطرنشان کرد: ما در شبکه‌های سیار پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما در شبکه ثابت که زیرساخت اپراتور تلفن همراه است کارهای زیادی انجام نشده و این موضوع یکی از دلایل عدم پیشرفت مطلوب و کافی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود.

پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این زمینه اظهار کرد: اکوسیستم ارتباطات و فناوری استان یزد با برخورداری از زیرساخت های ارتباطی مناسب، شرکت های دانش بنیان، کسب و کار های فعال حوزه نرم افزار، هوشمند سازی و امنیت اطلاعات، استارت اپ ها و صنایع ICT دارای ظرفیت قابل توجهی برای توسعه زیر ساخت های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات است.

https://www.ict.gov.ir/fa/newsagency/25548/