برگزاری 4452 نفر ساعت کارگاه آموزشی در طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از برگزاری 4452 نفر ساعت کارگاه آموزشی درطرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از برگزاری 4452 نفر ساعت کارگاه آموزشی درطرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در استان اردبیل خبر داد و گفت: از آغاز طرح مهارت‌آموزی، 4452 نفر ساعت کارگاه آموزشی برای سربازان وظیف استان در قالب طرح مهارت آموزی برگزارشده است.

رزمی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره جزو دستگاه‌های پیشرو در حوزه آموزش سربازان وظیفه است که با برگزاری دوره‌های آموزشی- مهارتی در حوزه فاوا، باعث تقویت اقتصاد دیجیتال شده است. سربازان ضمن گذراندن دوران خدمت سربازی خود، با مباحث حوزه فاوا آشنا شده و آمادگی لازم برای ورود به این حوزه را کسب می‌نمایند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، 1920 نفرساعت کارگاه‌ آموزشی با موضوع شبکه‌های کامپیوتری، شبکه‌های موبایل و فیبرنوری برای سربازان وظیفه برگزارشده است. در این دوره‌ها سعی شده که مباحث پایه‌ای کاملاً پوشش داده شود و مباحث جدید و بروز نیز مطرح گردد.

رزمی با اشاره به اهمیت طرح مهارت‌آموزی سربازان گفت: این طرح با هدف افزایش نشاط و ارتقای مهارت‌های شغلی سربازان و آمادگی آن‌ها برای ورود به بازار کار تشکیل‌شده است که زمینه کسب مهارت و تخصص در یک یا چند رشته را فراهم می‌کند. امیدواریم به‌زودی شاهد نتایج قابل قبول طرح مهارت‌آموزی در زمینه ایجاد اشتغال باشیم.