برگزاری چهار آزمون مهارت آموزی سربازان وظیفه در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از برگزاری چهار آزمون مهارت آموزی سربازان وظیفه در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از برگزاری چهار آزمون مهارت آموزی سربازان وظیفه در سال جاری خبر داد و گفت: نظارت بر برگزاری دوره‌ها و آزمون‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه توسط ادارات کل استانی انجام می‌گیرد که در این خصوص، از ابتدای امسال چهار آزمون مهارت آموزی برای سربازان وظیفه با نظارت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برگزارشده است.

وی افزود: در نیمه اول سال، آزمون مهارت آموزی شبکه‌های کامپیوتری برای 30 نفر از سربازان ناجای اردبیل و آزمون سه دوره مهارتی با موضوعات شبکه‌های کامپیوتری، شبکه‌های موبایل و فیبرنوری با حضور هر 53 نفر از سربازان وظیفه در شهرستان سراب برگزار گردید.

رزمی با اشاره به اهمیت طرح مهارت‌آموزی سربازان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کمک شایانی در توانمندسازی سربازان وظیفه جهت ورود به بازار کار و توسعه اشتغال پس از اتمام دوره خدمت سربازی خواهد کرد. طرح مهارت آموزی یک طرح ابتکاری و بنیادی است که بر اساس آن؛ سربازان وظیفه علاوه بر انجام مأموریت و وظایف اصلی خود در دوران خدمت، مهارت یا تخصص جدیدی را فرا گرفته و برای آن گواهی معتبر دریافت می‌کنند که خروجی حاصل از مهارت‌های آموزش دیده، منجر به توسعه اقتصاد دیجیتال می‌شود.