برگزاری جلسه کارگروه ارتباطات و مدیریت بحران

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت:جلسه هماهنگی کارگروه ارتباطات و مدیریت بحران به منظور حفظ آمادگی برای ارائه خدمت در زمان بحران و حوادث احتمالی در فصل پاییز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان ضمن تسلیت بمناسبت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: حفظ آمادگی برای ارائه خدمت در مواقع بحران،یک اصل و ضرورت برای همه دستگاه های خدمت رسان است و بخش ارتباطات کشور یکی از ضروری ترین نیازهای خدماتی در زمان بحران است.

وی افزود: گزارش پیش بینی هواشناسی استان در دو ماه اول فصل پاییز بررسی و بر اساس اظهارات مدیر کل هواشناسی استان، در دو ماه اول فصل پاییز کمتر شاهد بارندگی خواهیم بود و احتمالاً آذرماه بارش استان به حد نرمال خواهد رسید. لذا وظیفه کارگروه، مانع‌زدایی مشکلات در راستای تامین ارتباطات پایدار است.

سملیان خاطر نشان کرد: ضروری است تا قبل از وقوع سیل، از رودخانه هایی که در مسیر عبور فیبرهای نوری استان می باشند، بازدید میدانی بعمل آید تا در صورت نیاز با همکاری مدیریت بحران استانداری و  سازمانهای متولی لایروبی شوند. همچنین برنامه ریزی لازم جهت تعادل ترافیک بر روی مسیر های پشتیبان صورت پذیرد که بهنگام اختلال در یک مسیر، مشکل قطعی ارتباط بوجود نیاید.

سپس غلامحسین خدادادی معاون مخابرات منطقه بوشهر، ضمن ارائه گزارشی از آمادگی تیم های رفع خرابی جهت مواجهه با اختلالات پیش‌بینی نشده افزود: در روزهای گذشته ارث ها، دیزل ها و باتری های مراکز مخابراتی، آزمایش و مشکلات جهت پیگیری شناسایی شده است.

در ادامه اعضای حاضر در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند. همچنین برخی از وظایف اعضای عضو کارگروه، برای حفظ آمادگی برای ارائه خدمت در مواقع حوادث احتمالی مجددا تبیین و تشریح گردید.