ساخت سه هزار مسکن برای مددجویان نهادهای حمایتی استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار مرکزی در آیین بهره‌برداری از ساختمان نوسازی شده اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: سه هزار واحد مسکونی ویژه افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی این استان ساخته و تا تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعلی آقازاده افزود: یک هزار واحد از این تعداد برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در نظر گرفته شده است که زمین آن را اداره کل راه و شهرسازی و اعتبار ساخت نیز سوی این کمیته و سازمان برنامه و بودجه تامین شده است. مرکزی از استان فعال در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است و ۲۲ هزار واحد سهیمه استان در این طرح پیش بینی شده است که تا پایان دولت عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. مرکزی از استان‌هایی است که با ۶ هزار کیلومتر راه جزء سه یا چهارمین استان پرتردد است که سالانه ۱۵۰ میلیون تردد را در کارنامه خود ثبت دارد.
ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع قرار دارد که به طور کلی بازسازی شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی و مدیرکل پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی درآیین بهره‌برداری از ساختمان نوسازی شده اداره کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند. ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند.