افتتاح ۱۴.۵ میلیارد تومان پروژه عمران روستایی شهرستان عسلویه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در حاشیه سفر معاون عمرانی وزیر کشور به عسلویه اظهار داشت: در این برنامه ۱۴.۵ میلیارد تومان پروژه عمران روستایی شهرستان عسلویه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمران روستایی در شهرستان عسلویه با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان گفت: اعتبارات هزینه شده در روستاهای استان بوشهر در حوزه مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲ حدود ۲۴ میلیارد تومان بود.

استاندار بوشهر از افزایش ۴۱ برابری اعتبارات ارزش افزوده در عمران روستایی استان خبر داد و بیان کرد: از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۹۲ تا سال قبل، یک‌هزار و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف عمران روستاهای استان بوشهر شده که ۴۱ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

گراوند با اشاره به طرح‌های روز روستا افزود: یکی از برنامه‌های مهم در عرصه روستاها اجرای طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری است و با اجرای طرح توریسم ۲۰۲۲ بیش از ۵۶ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر اجرا و راه‌اندازی شد و این در حالی است که قبل از اجرای این طرح‌ها، تنها ۲ طرح بوم‌گردی فعال بود.

مقام عالی دولت در بوشهر با تاکید بر توجه به ظرفیت گردشگری روستایی بیان کرد: سال ۹۷ حدود ۵ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه دهیاری‌ها و روستاهای استان بوشهر به ثبت رسید.
گراوند گفت: ۱۹۷ روستای استان بوشهر از زیرساخت‌های اینترنتی برخوردار هستند و از این تعداد ۱۸۱ روستای آن در دولت تدبیر و امید دارای زیرساخت اینترنتی شدند.

استاندار بوشهر، از بهره‌مندی ۴۴۰ روستای استان بوشهر از شبکه گازرسانی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد بیش از ۳۳۶ روستای آن در دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند.
گراوند به توسعه فضاهای ورزشی روستایی استان پرداخت و تصریح کرد: قبلاً سه زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاهای استان بوشهر ایجاد شده بود که با تلاش در ۷ سال گذشته اکنون به ۱۹۸ روستا افزایش یافته است.