افتتاح پروژه‌های روستایی استان بوشهر با حضور معاون عمرانی وزیر کشور

در آستانه ۱۵ مهر ماه روز روستا و عشایر در جریان سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استان بوشهر تعدادی از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی مرتبط با دهیاری‌های روستاهای این استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در جریان سفر جمالی نژاد به استان بوشهر؛ زمین فوتبال و سکوی دو هزار و ۵۰۰ نفره ورزشگاه اخند، مجموعه بوم گردی و ساختمان آتش نشانی اخند، مجتمع فرهنگی هنری سهمو جنوبی و جاده بنود به ساحل با صرف اعتباری به میزان ۲۱۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی ساختمان دهیاری اخند با ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار در زمینی به مساحت هزار و ۴۹۰ مترمربع با حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز شد.

جمالی نژاد همچنین از روند اجرایی ورزشگاه و سالن ورزشی بانوان اخند، سالن ورزشی روستای بزبار، پروژه تعریض جاده اصلی عسلویه – پارسیان محدوده روستای دهنو و روستای کلات هم بازدید کرد و در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه این برنامه‌ها با اشاره به فعالیت ۳۷ هزار و ۱۱۸ دهیاری در کشور اظهار کرد: شوراها و دهیاری‌ها در زمان باقی مانده تا خاتمه فعالیت شوراهای پنجم برای تحقق برنامه‌های مصوب تلاش نمایند.

جمالی نژاد همچنین به افزایش ۴ برابری سهم سرانه روستاییان از ۷۵ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به ۳۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۸ اشاره نمود و گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت اجرای ۱۱۳۷ طرح درآمدزای دهیاری‌ها و اشتغال مستقیم بیش از ۲۷۰۰ نفر را در سطح روستاهای کشور تخصیص یافته است.

وی همچنین گفت: از میان دهیاران فعال کشور ۲۸۵۵ نفر دهیار زن در کشور وجود دارد و همچنین از حدود ۴۰۰۰ نفر ناظر فنی و مسئول امور مالی دهیاری‌ها که در سطح روستاها مشغول به فعالیت هستند حدود ۱۳۰۰ نفر از این تعداد را زنان تحصیل کرده روستایی تشکیل می‌دهند و در مجموع حدود ۴۱۵۵ نفر از بانوان روستایی در عرصه مدیریت روستایی حضور دارند.