افتتاح فاز نخست پروژه «دیواره حفاظتی اسالم» در دهه فجر

شهردار اسالم از اتمام فاز نخست پروژه احداث دیوار حفاظتی مزار شهدای گمنام این شهر و افتتاح آن در دهه فجر سال جاری خبر داد.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهرماه ۹۷ طغیان رودخانه ناورود باعث تخریب دیواره خاکی پروژه یادمان شهدای گمنام اسالم شد و اجرای این طرح را متوقف کرد.

وی افزود: با تخریب دیواره خاکی نزدیک مزار شهدای گمنام صحبت‌هایی از جابجایی مزار به نقطه دیگری از شهر اسالم مطرح شد، اما با تلاش و پیگیری‌های مدیریت شهری، احداث دیواره حفاظتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار اسالم ادامه داد: طول دیواره حفاظتی ۲۱۷ متر و عرض آن متغیر و به صورت ذوزنقه‌ای از پایین پنج متر تا قسمت بالا دو متر و ۴۰ سانتی متر است که احداث ۱۱۰ متر از دیواره با بتن به پایان رسیده است و در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: دیواره حفاظتی حاوی شمع کوبی، گابیون بندی و لاشه چینی بوده و دارای سه بریدگی است که هر کدام شش متر طول دارد و تاکنون برای فاز نخست آن حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان هزینه شده است.

قوی پنجه با بیان اینکه این پروژه به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مزار شهدای گمنام از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: دیواره حفاظتی اسالم یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری‌های استان گیلان است که برآورد اولیه اعتبار آن شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما با توجه به تأخیر در تخصیص بودجه، افزایش نرخ تورم و قیمت‌ها پیش بینی می‌شود، هزینه اجرای پروژه تا تکمیل آن تا حدود ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دیواره حفاظتی، احداث پارک ساحلی در کنار آن برای استفاده شهروندان و گردشگران و همچنین برگزاری مراسم ملی، مذهبی و فرهنگی در محل مزار شهدای گمنام در دستور کار مدیریت شهر قرار دارد.