افتتاح واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در استان هرمزگان، با دستور رییس جمهور از طریق ارتباط تصویری ویدئو کنفرانس و با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، به بهره‌برداری رسید.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح پروژه های بزرگ ملی در هرمزگان و با اشاره به طرح عظیم خط انتقال نفت گوره - جاسک، این طرح را برای کشور بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این پروژه که جزء افتخارات ملی است، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

این نیروگاه با مشارکت شرکت برق و سرمایه گذاری انرژی غدیر و گروه مپنا احداث شده که کل میزان سرمایه گذاری این پروژه ۳۰۸.۵ میلیون یورو است که ۱۷۲.۸ میلیون یورو برای احداث دو بخش گازی و ۱۳۵.۷ میلیون یورو برای احداث واحد بخار این نیروگاه از محل منابع صندوق توسعه ملی و آورده بخش خصوصی تأمین شده است.

تولید آب شیرین به میزان هشت هزار متر مکعب در روز، ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر در دوران احداث این نیروگاه و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در دوران بهره برداری از جمله مزایای این طرح است. با بهره برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، ظرفیت نیروگاهی در قشم به ۴۸۰ مگاوات، در استان هرمزگان به چهار هزار مگاوات و در کل کشور به ۸۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات ارتقاء پیدا کرد.

در دولت یازدهم و دوازدهم در هرمزگان ظرفیت نیروگاهی با رشد ۶۰ درصدی و احداث پست برق فشار قوی نیز با رشد ۴۵ درصدی نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید همراه بوده است. نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در کیلومتر ۱۸ جاده لافت به قشم واقع شده است.