دو پروژه برق رسانی روستایی در هرمزگان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، آیین افتتاح برق رسانی به این دو روستا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و همتی استاندار هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان گفت: روستاهای سربند و دهانه گیرا از توابع شهرستان حاجی آباد با ۲۰ خانوار، این دو روستای برق دار شده هستند. برق روستاهای سربند و دهانه گیرا در شهرستان‌حاجی آباد، طی دو ماه و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال تأمین شده است.

وی گفت: همچنین طی این مدت شش روستای صعب العبور در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد و پارسیان از طریق سیستم‌های فتوولتائیک برق دار شده و برق رسانی به پنج روستای باقیمانده استان تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح برق‌رسانی به ۳۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو در سطح استان نیز از طریق سامانه‌های تولید برق خورشیدی قابل حمل تا پایان سال ۹۹ اجرا خواهد شد.

همتی یادآور شد: کل روستاهای برق‌دار استان تا کنون یک‌هزار و ۷۴۴روستا و با جمعیتی بالغ بر ۷۸۱هزار نفر است که طی دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون ۱۱۰ روستای فاقد برق با 2131 خانوار با اعتباری بالغ بر ۳۰۳ میلیارد ریال در هرمزگان برق دار شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ پروژه برق منطقه ای هرمزگان نیز افتتاح شد، اظهار داشت: ۱۰ پروژه پست و خط با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب پویش الف_ب_ایران افتتاح شد. افتتاح این پروژه ها به منظور افزایش پایداری شبکه برق در مناطق مختلف استان هرمزگان و همچنین اصلاح ولتاژ و افزایش برق‌رسانی در منطقه شمال شهرستان حاجی آباد انجام شد.

همتی با اشاره به نقش مهم دسترسی به انرژی و برق در روستاها برای ایجاد توسعه و افزایش تولیدات کشور، عنوان کرد: مجموعه دولت طی سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در زمینه دسترسی مردم به منابع پایدار انرژی از جمله برق که به عنوان موتور محرکه اصلی توسعه و اشتغال به شمار می‌رود، داشته است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری پنج روستای کددار باقیمانده استان نیز برق‌دار خواهد شد و در صورت بهره برداری از آن، ۱۰۰درصد روستاهای کدکدار هرمزگان برق دار خواهند شد.