افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان خراسان رضوی با راه‌اندازی دو سایت جدید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از راه‌اندازی دو سایت جدید در روستاهای: قادرآباد از توابع شهرستان تایباد و ملوی علیا از توابع شهرستان تربت‌جام خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، دسترسی مطلوب به شبکه ملی اطلاعات را، از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرده و گفت: به‌منظور تحقق این هدف، افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق روستایی استان، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل تعریف شده است.

وی ادامه داد: به منظور تأمین پوشش اینترنت تلفن همراه و در ادامه راه‌اندازی‌های اخیر، دو سایت جدید در روستاهای: قادرآباد از توابع شهرستان تایباد و ملوی علیا از توابع شهرستان تربت‌جام به بهره‌برداری رسید.

دلگیر افزود: با بهره برداری از این دو پروژه، 119 خانوار روستایی به اینترنت پرسرعت متصل، و از مزایای شبکه ملی اطلاعات برخوردار می‌شوند.

دلگیر با اشاره به تأمین هزینه این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تصریح کرد: این سایت‌ها توسط شرکت داده گستر عصر نوین (های‌وب) اجرا شده و مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته، رومینگ آن نیز برای اپراتور همراه اول فعال شده است تا مشترکین با انجام تنظیمات مربوط از مزایای این خدمت بهره مند شود.

دلگیر در پایان ضمن تأکید بر لزوم کیفیت مطلوب پوشش دهی و اینترنت همراه ارائه شده به روستاییان تصریح کرد: بهترین ناظر عملکرد ما مردم هستند که در صورت وجود هرگونه مشکل در بخش پوشش‌دهی و یا فعالسازی رومینگ میتوانند موارد را در سامانه 195 به ثبت رسانده و یا از طریق دهیاری‌های خود با این اداره کل در میان بگذارند و درخواست خود را تا اطمینان از حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنند.