افزایش 250درصدی حجم بسته های پستی استان همدان

مدیرکل پست استان همدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کویید19 تا کنون، حجم مرسولات پستی استان 250درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، محمد امیدی مدیرکل پست استان به مناسبت روز جهانی پست در جمع اصحاب رسانه، نقش پست در جامعه کنونی را یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین شبکه ارتباطی در کل دنیا عنوان کرد و بیان داشت: همواره شیوه های پست متناسب با شرایط جامعه و نیازهای مردم دائما در حال تغییر و تحول بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2میلیون و 135 هزار و 105 فقره مرسوله به استان وارد و صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک میلیون و 296هزار و 96 فقره مرسوله صادره و 938 هزار و 897 فقره مرسوله وارده بوده است که مرسولات وارده 8 درصد افزایش داشته است.

امیدی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نقش پست را بیش تر نمایان کرده، گفت: افزایش و تغییر شیفت همکاران پست موجب شده تا در آینده نزدیک موتورسوار از گردونه خارج و با کامیون مرسولات ارسال شود.

مدیرکل پست همدان از افزایش 156 درصدی فروشگاه های اینترنتی در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: 174 فروشگاه اینترنتی در سطح استان فعال هستند که محصولات صادره اینترنتی 320 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه پست در ایجاد اشتغال خانگی و خرید و فروش های خرد بازار نقش مهمی بر عهده دارد، گفت: ارسال محصولات روستایی با کمک پست در حال گسترش است که با شناسایی روستاها و بارگذاری محصولات در سایت پست به خرید و فروش آنها کمک خواهیم کرد.

امیدی افزود: ترافیک محصولات خارجه 883 فقره با رشد 35 درصد همراه بوده است که نسبت به مدت مشابه ترافیک صادره خارجه از وارده پیشی گرفته است و با توجه به تغییر مرسولات از پاکت به بسته، 659 هزار بسته به استان وارد و صادر شده که ار رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.