تصویب طرح توسعه نواحی صنعتی استان قم

استاندار قم با اشاره به تصویب طرح توسعه نواحی صنعتی استان گفت : توسعه ی نواحی صنعتی زمینه ساز توسعه متوازن استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست استاندار قم در سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم طی سخنانی با اشاره به قانون تمدید کارت بازرگانی افراد دارای چک برگشتی در دوران کرونا اظهار کرد: قوانین این چنینی که در راستای توسعه ی اقتصادی به تصویب می رسند بایستی اطلاع رسانی شوند.

استاندار قم با اشاره به عملیاتی شدن مصوبات بازدید های میدانی از شهرک میثاق ادامه داد: بازدیدهایی که از نواحی صنعتی و در راستای رفع موانع تولید انجام می شوند، بایستی نتیجه بخش باشند و گزارش میزان اجرای مصوبات آنها در جلسات ستاد ارائه شود. بایستی در مکان یابی طرح های توسعه ای به توسعه متوازن نواحی صنعتی توجه شود.

سرمست با اشاره به ویژگی های توسعه ای بخش های استان خاطرنشان کرد: هر یک از بخش ها ظرفیت های بالقوه ای در این راستا دارند که این ظرفیت ها بایستی عملیاتی شوند تا از مهاجرت به مرکز استان نیز جلوگیری شود.

توسعه ی نواحی صنعتی از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که توسعه ی ۴۴ هکتاری ناحیه ی صنعتی سیرو با اولویت صنایع غذایی، ایجاد شهرک صنفی پوشاک بخش کهک، توسعه ی ۵۸ هکتاری شهرک صنعتی ثامن و در نظر گرفتن ۵۴ هزار متر زمین جهت حرفه ی فنرسازی در روستای بیدهند به تصویب رسید.