بررسی و پایش 42 مورد تشعشعات مضر سایت‌های ارتباطی در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از بررسی و پایش 42 مورد تشعشعات مضر سایت‌های ارتباطی در راستای حفظ سلامت مردم استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از بررسی و پایش 42 مورد تشعشعات مضر سایت‌های ارتباطی در راستای حفظ سلامت مردم استان خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 42 مورد تشعشعات مضر در نیمه اول سال 1400 مورد پایش قرار گرفت و بررسی های لازم انجام شد.

وی افزود: رشد فناوری مخابرات بی سیم و متناسب با آن افزایش تقاضا برای استفاده، منجر به ازدیاد سایت های ارتباطی و آنتن‌های موبایل در سطح شهرها و روستاها شده و همواره این نگرانی را به وجود می‌آورد که آلودگی تشعشعی ناشی از آنتن شبکه‌های تلفن همراه تا چه حد می‌تواند برای سلامتی مردم و همچنین برای سلامتی افرادی که به جهت شغلی در معرض تشعشع هستند، مضر باشد.

بهروز رزمی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همواره نسبت به بررسی تشعشعات آنتن‌های BTS نصب شده بر روی دکل‌های ارتباطاتی و رعایت استاندارد تشعشع در این آنتن‌ها نظارت مستمر دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: به منظور حفظ سلامت مردم و حقوق آن‌ها، علاوه بر اطلاع رسانی در خصوص کیفیت ارائه خدمات و همچنین تعرفه‌ها، زمینه لازم جهت شکایت و درخواست های مردمی در خصوص بررسی تشعشعات مضر توسط سامانه 195 فراهم شده است.