سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی در فارس

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی استاندار فارس، در جلسه هماهنگی و بررسی مسایل و مشکلات واحدهای فعال زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ارائه طرح‌های توسعه و فرصت‌های سرمایه گذاری استان گفت: با پیگیری های صورت گرفته شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا)، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع استان سرمایه گذاری می‌کند. شستا با بیش از ۱۷۸ شرکت و ۹ هلدینگ سرمایه‌ عظیمی برای کشور است.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برای این مجموعه تصمیم گیری و تصمیم سازی شود که در آینده نیز بتواند منافع سرمایه گذاران اصلی آن را فراهم کند. مجموعه مدیریت ارشد استان، همه امکانات و تلاش خود را برای شکوفایی هر چه بیشتر شستا با هدف توسعه کشور و همچنین تقویت ذی نفعان این مجموعه به کار می‌گیرد.

رحیمی با اشاره به توافق ها و مذاکرات ابتدایی خود با مدیرعامل شستا، رفع مشکلات واحدهای تابعه این مجموعه را به عنوان اولویتی جدی و مهم برشمرد. وی با اشاره به ظرفیت های متعدد و کم نظیر استان فارس در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی، حمل و نقل و غیره، بیان کرد: انتظار داریم مجموعه ۹ هلدینگ شستا سرمایه گذاری‌های درخور توجه و دارای برگشت سرمایه مناسب در فارس را بر عهده بگیرند و به سرانجام برسانند.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌ مناسب این استان در زمینه نفت و گاز، این پتانسیل را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و دارای ارزش افزوده درخور توجه دانست و گفت: استان فارس این آمادگی را دارد که تسهیلات لازم، زمین و حتی خوراک را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد. استان فارس قطب پزشکی کشور و دارای صنعت گردشگری سلامت و توریسم درمانی است، امکان سرمایه گذاری برای هلدینگ دارویی شستا در این استان وجود دارد. وجود شهرک دارویی و شهر سلامت نیز شرایط را برای واگذاری زمین در این حوزه فراهم کرده است.

توجه به صنعت سیمان در فارس به ویژه سیمان شیراز و خرامه از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: بی تردید جا به جایی سیمان شیراز با همین ظرفیت اشتغال و همچنین سرمایه گذاری در سیمان خرامه کمک بزرگی به استان فارس خواهد کرد.

وی همچنین به وجود پتانسیل های دیگری در حوزه صنایع عمومی استان از جمله کشاورزی و صنایع تبدیلی، به‌نژادی دام، دامپروری نوین و غیره اشاره کرد و گفت: در صورت اقدام شستا برای سرمایه گذاری در این حوزه ها تسهیلات لازم از سوی مدیریت استان فراهم خواهد بود که ارزش افزوده مناسبی برای کشور به دنبال دارد. وجود دانشگاه ها و نخبگان این عرصه و همچنین شرکت های دانش بنیان متعدد در فارس نشان می دهد هلدینگ های شستا میتوانند با سرمایه گذاری در این زمینه ارزش افزوده بالایی نصیب کشور کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان از برترین های کشور در حوزه انرژی های مختلف همچون نفت، گاز و برق است، افزود: زمینه سرمایه گذاری در این حوزه نیز در استان فراهم است و دولت نیز خریدار تضمینی انرژی خواهد بود. حمل و نقل هوایی و ریلی از دیگر زمینه های مناسب سرمایه گذاری برای شستا در فارس است و در حال حاضر شرکت حمل و نقل ریلی در فارس تاسیس شده و میزان زیادی بار در راه آهن فعلی و بخش هایی از راه آهن که در آینده احداث خواهد شد، پیش بینی شده است که سرمایه گذاری در این حوزه نیز سبب بالندگی و توسعه فارس است.

به گزارش‌ایرنا، شرکت‌های تابعه شستا در فارس شامل شرکت‌های سیمانی فارس، فارس نو، نی‌ریز، و گچ ماشینی فارس و شرکت‌های غیر سیمانی شیرین دارو، لعابیران، پشم شیشه فارس و نفت پاسارگاد است.